ALÁÍRÁS HITELESÍTÉSE TERMÉSZETES SZEMÉLY ESETÉN
Az aláírás hitelesítésének alapfeltétele a személyes megjelenés, az irat konzuli tisztviselő előtt történő aláírása és a személyazonosság igazolása. Az ügyintézés a párizsi konzulátuson vagy a lyoni alkonzulátuson előzetes időpontfoglaláshoz kötött.
Időpontfoglalás: https://konzinfoidopont.mfa.gov.hu (2025.03.01-től)
A magyar jogszabályok szerint igazolni szükséges az aláíró személy édesanyjának leánykori nevét, valamint a lakcímét is. Fontos, hogy az aláírás hitelesítése során az irat tartalmát nem vizsgáljuk, csak az aláírás valódiságát igazoljuk. Ha az aláíró személy nem ismeri az irat nyelvét, célszerű azt eleve két nyelven megszövegezni, ellenkező esetben az ügyfélnek magának kell gondoskodnia tolmács jelenlétéről a foglalt időpontban. (Ebben az esetben a tolmács személyes adatai is feltüntetésre kerülnek a hitelesítési záradékban, ezért az ő személyazonosító okmányára is szükség van.)
Mit hozzon magával?
- a konzul előtt aláírandó iratot kinyomtatva, továbbá:
személyazonosság igazolására:
- érvényes útlevelét (bármely ország által kiállított), vagy
- érvényes személyi igazolványát (EU-tagállam által kiállított), vagy
- érvényes magyar vezetői engedélyét;
édesanyja születési nevének igazolására:
- magyar személyi igazolványát, vagy
- magyar lakcímkártyáját, vagy
- születési anyakönyvi kivonatának másolatát, vagy
- francia livret de famille másolatát,
lakcím vagy állandó tartózkodási hely igazolására:
- magyar lakcímkártyát, vagy
- az ügyfél nevére és címére szóló szolgáltatói számlát („justificatif de domicile”).
Eljárási díj
Az aláírás hitelesítésének konzuli díja természetes személyek esetében 30 euró aláírásonként (dokumentumonként). Amennyiben egy több oldalból álló irat (pl. szerződés) valamennyi oldalát szignózni szükséges, csak az okirat végén elhelyezett aláírás után számítjuk fel a díjat. Az ügyintézés során kizárólag bankkártyás fizetésre van mód.
ALÁÍRÁS HITELESÍTÉSE CÉG KÉPVISELETÉBEN
Amennyiben az aláírás jogi személy vagy jogi személyiséggel nem rendelkező más szervezet nevében történik, az aláíró ügyfélnek a fent felsoroltak mellett a cégképviseleti jogosultságát is igazolnia kell. Ehhez olyan 30 napnál nem régebbi, közhiteles okirat bemutatására van szüksége, amely igazolja, hogy a gazdálkodó szervezetet a cégbíróság bejegyezte (cégkivonat, cégmásolat). Ha a szervezet létrejöttéhez hatósági vagy bírósági nyilvántartásba vétel szükséges, akkor azt kell igazolni, hogy a nyilvántartásba vétel megtörtént, és az ügyfél jogosult a szervezet nevében történő aláírásra. Külföldi jogi személy, vagy jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet nevében történő aláírás esetén szintén igazolni kell, hogy a szervezet saját országának joga szerinti bejegyzése vagy nyilvántartásba vétele megtörtént, és az ügyfél jogosult a szervezet nevében történő aláírásra. Kérjük, hogy az időpontfoglalással párhuzamosan szíveskedjen a cégképviseleti jogosultságot igazoló dokumentumokat e-mailben megküldeni konzulátusunknak.
Eljárási díj
A cégjegyzés hitelesítésének díja aláírásonként 40 euró.
Hitelesítés a tiszteletbeli konzulnál
Kizárólag Francia Guyanában, illetve a Réunion szigetén, továbbá a Monacoban működő magyar tiszteletbeli konzul van felhatalmazva különböző hitelesítési tevékenységek elvégzésére. Elérhetőségeik a Magyarország tiszteletbeli konzuljai menüpont alatt találhatók.