Tisztelt Ügyfelünk!

Tájékoztatjuk, hogy május 11-től a Párizsi Nagykövetség Konzuli Hivatala megkezdte ideiglenesen felfüggesztett konzuli szolgáltatásainak fokozatos újraindítását, elsőként az alábbi ügytípusok vonatkozásában:

  • útlevéligénylés;
  • személyi igazolvány (SZIG) igénylés;
  • gyermek születésének hazai anyakönyvezése (ehhez tartozó házasság anyakönyvezése vagy apai elismerő nyilatkozat tétele);
  • útlevél vagy SZIG igénylése 18 év alatti gyermek számára.

Okmányigénylés speciális feltételei:

  • legfeljebb 3 hónapon belül lejárt, illetve legfeljebb egy hónapon belül le fog járni az útiokmány és nem rendelkezik más érvényes okmánnyal;
  • 12 év alatti gyermekek útlevél és személyi igazolvány kérelmeinek benyújtásakor kérjük, lehetőség szerint csak az egyik szülő személyes jelenlétével kerüljön sor, a másik szülő által adott meghatalmazás birtokában, valamint a 12 év alatti gyermekek kérelmeinél elegendő a szülőnek a gyermekről készült 3 hónapnál nem régebbi és az előírt szabványnak megfelelő igazolványképet (pasfoto) magával hoznia;
  • 12 év feletti gyermekek esetében is kérjük, hogy egy szülő legyen csak jelen a gyermekkel együtt a másik szülő által adott meghatalmazás birtokában

Időpontfoglalás:

Kérjük a fenti feltételek figyelembevételével időpontfoglalási igényét telefonon jelezze vagy emailen a consulate.par@mfa.gov.hu címre.

Postai úton intézhető ügytípusok:

  • másolat/fordítás hitelesítés;
  • erkölcsi bizonyítvány igénylés;
  • haláleset hazai anyakönyvezése;
  • családi állapot igazolás;
  • anyakönyvi okirat kiállítás.

A korábban már postai úton megküldött kérelmeket a beérkezés sorrendjében folyamatosan dolgozzuk fel.

A biztonságos ügyfélfogadás közös érdekünk, ezért szíves együttműködését kérjük az alábbiak betartásában:

  • az ügyintézés feltétele az orrot és szájat eltakaró maszk használata;
  • kérjük a pontos érkezést, ellenkező esetben nem áll módunkban fogadni;
  • az ügyfélfogadó térbe csak az ügyintézésben közvetlenül érintett ügyfelek léphetnek be;
  • kérjük legalább 1,5 méteres távolság tartását;
  • kérjük az ügyfélfogadó térbe való belépést megelőzően a rendelkezésre álló kézfertőtlenítő használatát.

A megnövekedett igényekre tekintettel kérjük továbbá, hogy kérdésével kapcsolatban először szíveskedjen honlapunkon tájékozódni, ha pedig további kérdése van, emailben keresse a konzulátust.

Amennyiben Önnek, vagy az Ön háztartásában élő személynek megfázásos tünetei vannak (lázas, köhög) és már rendelkezik időponttal, kérjük emailben jelezze ezt nekünk és maradjon otthon!

A Külgazdasági és Külügyminisztérium Konzuli Szolgálata arra törekszik, hogy mielőbb megteremthetők legyenek azon feltételek, amelyek mellett valamennyi konzuli szolgáltatás elérhetővé válik. Addig is kérjük megértő türelmüket és együttműködésüket abban is, hogy az egészségügyi előírásokat betartva esetenként a várakozási idő növekedni fog, illetve konzulátusunkon a várakozás és ügyintézés körülményei megváltoznak.

Konzuli Hivatal

A konzulátuson az ügyfélfogadás előzetes időpontfoglalás alapján történik (e-mailen vagy telefonon). Az ügyfélfogadási napokról az „Fontos konzuli információk - Elérhetőség és nyitvatartás” menüpontnál talál pontos információkat.

Felhívjuk a figyelmet, hogy késés esetén az ügyintézést nem tudjuk vállalni, így arra csak újabb időpont foglalásával kerülhet sor!

Amennyiben valaki a lefoglalt időpontjában nem jelenik meg , s erről nem értesíti előzetesen a konzulátust, a továbbiakban az újabb időpont foglalásakor a többi ügyfél érdekében figyelmeztetés nélkül hátrébb soroljuk.

Felkészülés az ügyintézésre

Kérjük, hogy mindenekelőtt figyelmesen olvassa el a honlapon leírt információkat. Ha több ügyet intéz egyszerre, úgy minden egyes ügyre vonatkozó információt nézzen meg (például gyermek anyakönyvezése, útlevél kérelme és apai elismerő nyilatkozat esetén a honlap mindezen részeit el kell olvasni). Az időpont során kizárólag azon ügy intézésére van lehetőség, amelyre a foglalás szólt. Más ügyeket, illetve további ügyeket a konzulátus nem vesz át. Ha a honlapon valami nem egyértelmű, akkor kérjük, hogy telefonon vagy e-mailben keresse meg a konzulátust a pontos kérdésével.

Kérjük, hogy valamennyi adatlapot előzetesen töltsön le a honlapról és kitöltött adatlapokkal jöjjön a kérelmet beadni, ellenkező esetben ez a kérelem átvételének megtagadását eredményezheti. A konzulátuson a rövid ügyfélfogadási idők nem teszik lehetővé, hogy az ügyfelek a helyszínen kezdjék meg az adatlapok kitöltését. Ezért a többi ügyfél érdekében sajnos nem tudjuk átvenni azoknak az ügyfeleknek a kérelmét, akik előkészítetlen dokumentációval, kitöltetlen adatlapokkal érkeznek .

A kérelem benyújtásakor a honlapon meghatározott dokumentumokat, okmányokat kell benyújtani. Amennyiben a kérelem hiányos, az ügyfél hiánypótlási felhívást kap, amelynek teljesítéséig az ügyintézés nem kezdődik meg. Útlevélkérelmeknél nincs lehetőség hiánypótlásra. A hiányos kérelmeket nem vesszük át és új időpontot kell foglalni.

A konzulátuson sürgősségi eljárásra nincs lehetőség .