Mi az ügyfélkapu?

Az ügyfélkapu a kormányzat elektronikus azonosító rendszere, mely biztosítja a felhasználók számára, hogy egyszeri belépéssel kapcsolatba léphessenek az elektronikus közigazgatási ügyintézést és szolgáltatást nyújtó szervekkel. Ügyfélkaput bármely természetes személy létesíthet, állampolgárságtól függetlenül.

Figyelem! 2025. január 16-tól az Ügyfélkapuba kizárólag kétfaktoros azonosítással – DÁP-mobilalkalmazással, vagy Ügyfélkapu+ használatával – lehet belépni. Az Ügyfélkapu-regisztrációt követően a DÁP-mobilalkalmazás, vagy az Ügyfélkapu+ beállítását az ügyfeleknek maguknak kell elvégezniük. Ehhez a honlapunkon található útmutató nyújt segítséget.

Ügyfélkapuval kapcsolatos ügyintézés a konzulátuson

A konzulátuson lehetőség van:

  • az első ügyfélkapu nyitásának kezdeményezésére (amit nem előzött meg online ideiglenes regisztráció);
  • korábbi ügyfélkapu törlésére;
  • ügyfélkapu-adatok módosítására.

Az Ügyfélkapu-regisztráció feltétele, hogy a kérelmező az alábbi magyarországi nyilvántartások valamelyikében szerepeljen:

  • személyi adat és lakcímnyilvántartás (SZL);
  • központi idegenrendészeti nyilvántartás (ISZL);
  • elektronikus ügyintézést igénybe vevő külföldön élő természetes személyek nyilvántartása (3NYT). 

Nem magyar állampolgárságú, és nem Magyarországon élő magánszemély Ügyfélkapu-regisztrációjára csak abban az esetben kerülhet sor, ha az ügyfél hozzájárul a személyes adatai 3NYT-ban történő rögzítéséhez.

A kérelem benyújtására kizárólag személyesen, előzetes időpont egyeztetés alapján van mód.

Időpontfoglalás: https://konzinfoidopont.mfa.gov.hu (2025.03.01-től)

A foglalásnál az "Ügyfélkapu-regisztráció" pontot kell kiválasztani. A személyek számánál nincs mód több személy beírására. Amennyiben több személy szeretne külön-külön eljárásokat kezdeményezni, úgy több önálló időpontot kell lefoglalni.

Magyar állampolgárok esetében szükséges dokumentumok ügyfélkapu ügyintézéshez:

  • érvényes magyar személyazonosító igazolvány vagy útlevél;
  • magyar lakcímkártya.

Külföldi állampolgárok esetében szükséges dokumentumok Ügyfélkapu / 3NYT ügyintézéshez:

  • érvényes útlevél vagy EGT-tagállam által kiállított személyazonosító igazolvány;
  • születési anyakönyvi kivonat;
  • lakcímet igazoló dokumentum.

Ügyfélkapu létesítéséhez érvényes e-mail cím szükséges.

A regisztrációs eljárás díj- és illetékmentes.

Személyesen kezdeményezett, sikeres regisztrációt követően a rendszer 5 napig érvényes, egyszer használatos aktiváló kódot küld az ügyfél e-mail címére, melynek segítségével saját jelszó képezhető. Az 5 nap eltelte után a Kormányzati Portál elfelejtett jelszó funkciójának segítségével 60 napon belül van lehetőség új aktiváló kód kérésére. Ennek hiányában a regisztrációs adatok törlődnek.

További tudnivalók

Személyes megjelenés esetén a regisztrációs szerv azonosítja az ügyfelet és létrehozza az Ügyfélkapuját. A sikeres regisztrációt követően – a megadott e-mail címre érkező – ún. egyszer használható aktiváló kód segítségével kell az Ügyfélkaput aktiválni.

Az aktiválás során meg kell adnia felhasználói nevét és új, választott jelszavát, amelynek érvényességi ideje maximum két év (rövidebb érvényességi időt is beállíthat). A saját jelszó képzése után az ügyfélkapun keresztül a szolgáltatások teljes köre elérhető. Az ügyfélkapu határidő nélkül érvényes. A Kormányzati Portál elfelejtett jelszó funkciójával új, egyszer használatos aktiváló kódot lehet igényelni, mely 5 napig érvényes. A felhasználói nevet és jelszót védeni kell a jogosulatlan hozzáféréstől. Az ügyfélkapu regisztráció során lehetőség van a regisztrált e-mail címre értesítést kérni a kártya formátumú személyazonosító igazolvány, az útlevél, a kártya formátumú vezetői engedély, valamint a forgalmi engedély érvényességi idejének lejáratáról.

A Kormányzati Ügyfélvonal elérhetőségei:
E-mail: 1818@1818.hu 
Tel: +36 (1) 550-1858
Web:  https://1818.hu